All Categories
Featured
Table of Contents
Controleer de verkoper zo goed mogelijk (bestaat het adres, klopt het verhaal bij de auto?) - Auto opkoper met gratis ophalen. Besef dat koop tussen particulieren niet valt onder de consumentenwetgeving, dus geen wettelijke garantie/conformiteit. Onderhandelen over de prijs kan vaak wel, maar er is geen sprake van nazorg of reparaties achteraf – gekocht is gekocht
Zo worden alle auto's onafhankelijk gekeurd en met alle gebreken in beeld gebracht. Je bestelt de auto online en krijgt hem aan huis geleverd, vaak met een bedenktijd/geld-terug-garantie zodat je de auto kunt uitproberen. Betalen gebeurt veilig via een derdenrekening – het geld gaat pas naar de verkoper als jij de auto daadwerkelijk accepteert.
Nadeel kan zijn dat je vooraf niet fysiek kunt proefrijden (al kun je na aflevering bij ontevredenheid retourneren). Het concept is nog nieuw, dus niet iedereen voelt zich er direct prettig bij. Auto verkopen aan veiling zonder kosten. Mocht je online willen kopen, check dan wel of de aanbieder een keurmerk heeft en lees ervaringen van andere klanten
Een snelle Google-zoekopdracht naar de verkoper kan nuttige informatie opleveren. Vertrouw je het niet, loop dan weg – er zijn genoeg andere auto's te koop. Zodra je een interessante occasion op het oog hebt, is het tijd om de auto grondig te controleren voordat je tot koop overgaat (Autoverkopenzonderonderhandeling). Laat je niet verblinden door een glimmende lak of een mooi verhaal van de verkoper, maar controleer zowel de technische staat van de auto als de bijbehorende documenten
Loop systematisch om de auto en let op het volgende: Controleer of de kilometerstand logisch oogt en overeenkomt met wat in de advertentie staat. Een veel te lage stand voor de leeftijd kan duiden op terugdraaien. Vraag ook of er een NAP-tellerrapport is of doe zelf een RDW-kentekencheck om te zien of de kilometerhistorie consistent is.
Kijk onderaan de portieren, dorpels en wielkasten, en sla eventuele rubberen strips of matten eens op om naar verborgen roestplekken te speuren - Autoverkopenaanmerkdealer. Auto opkoper. Let op verschillen in lakkleur of glans tussen panelen – zit er kleurverschil, dan kan dat wijzen op overgespoten (gerepareerde) schade. Controleer ook of alle deuren, motorkap en kofferklep goed sluiten en of de kieren gelijkmatig zijn
Vooral in het zichtveld van de bestuurder mag geen scheur of ster zitten. Controleer of alle koplampen, achterlichten, knipperlichten, remlichten en kentekenverlichting werken en vrij zijn van schade of vocht - Auto verkopen zonder kosten vooraf. Vraag iemand om te helpen bij het testen: laat de ander remmen en de verlichting bedienen terwijl jij rond de auto loopt
De slijtage-indicator in de groef mag nog niet bereikt zijn. Ongelijkmatige slijtage (bijv. Auto opkoper met gratis ophalen. buitenkant meer versleten dan binnenkant) kan wijzen op een slecht uitgelijnde ophanging. Controleer op beschadigingen: geen uitstulpingen, scheurtjes, spijkers of andere objecten in het loopvlak. Vergeet ook het reservewiel (of thuiskomertje) en de krik niet te bekijken, als die aanwezig zijn
Vloeistofniveaus moeten op peil zijn: check de oliepeilstok (olie tussen min en max, olie ziet er niet helemaal zwart en verbrand uit) (ford verkopen). Kijk in het reservoir van de koelvloeistof en remvloeistof of die op niveau zijn. Kijk ook rond het motorblok en onder de auto of er olielekkages zijn – plassen of sporen van olie duiden op lekkende keerringen of pakkingen, wat reparatie kan vereisen
Controleer ook of de autosleutels compleet zijn en allemaal passen/werken – een nieuwe sleutel bijmaken kan prijzig zijn, zeker bij moderne autosleutels. Kijk, indien mogelijk, even onder de auto of je iets opvallends ziet (overmatige roest bijvoorbeeld aan dorpels of chassisbalken bij oudere auto's). Voel of de remschijven een opstaande rand hebben (slijtage) en of er genoeg remblok over is zichtbaar.
Naast de fysieke staat is de historie van de auto minstens zo belangrijk. Laat de verkoper de volgende documenten zien en controleer ze: Onderhoudsboekje en onderhoudshistorie Vraag expliciet naar het onderhoudsboekje of -historie. Idealiter is de auto keurig volgens schema onderhouden en zijn alle beurten afgestempeld (Auto opkoper in Brabant). Een auto heeft normaal gesproken jaarlijks onderhoud nodig; een 10 jaar oude auto zou dus pakweg 10 stempels moeten hebben (tenzij langere intervallen gelden)
Denk aan de distributieriem: is die al eens vervangen en zo ja, wanneer komt de volgende vervanging? Dit staat vaak in het boekje of op een sticker onder de motorkap. Distributieriem-vervanging kan duur uitvallen, dus als het bijna zover is, kun je dat meenemen in de prijsbespreking. Als er geen of een onvolledig onderhoudsverleden is, wees dan extra op je hoede: "Geen historie betekent een groter risico." Overweeg in zo'n geval een onafhankelijke aankoopkeuring.
Hiermee kun je veel info achterhalen: aantal vorige eigenaren, datum eerste toelating, of de auto als import geregistreerd staat, of er mogelijk als gestolen gesignaleerd is, enz - Autoopkopervoorexportmarkt. Bovendien kun je de APK-vervaldatum zien en of de auto WAM-verzekerd is (relevant als je een proefrit gaat maken). Een kentekencheck laat ook vaak zien of de kilometerstand logisch is of niet (voor Nederlandse auto's geeft de RDW "Logisch" of "Onlogisch" aan; bij importauto's staat er "Geen oordeel")
Indien beschikbaar, controleer het officiële tellerrapport op oplopende kilometerregistraties (Auto verkopen aan merk dealer landelijk). Geen tellerrapport bij een Nederlandse auto is verdacht, tenzij de auto ouder is (voor 199x) of heel lang van één eigenaar geweest die weinig reed. Bij importauto's is zo'n rapport vaak niet aanwezig; dan moet je op onderhoudsstempels en je eigen inschatting afgaan
Vraag het de verkoper direct: "Heeft deze auto in het verleden schade gehad of is er iets gerepareerd?" Kijk daarbij naar zijn reactie; een eerlijke verkoper zal open zijn - Auto verkopen zonder onderhandelen. Je kunt ook via diensten als het RDW-voertuigrapport of commerciële partijen proberen inzicht te krijgen in eventuele geregistreerde schade. Realiseer je echter dat lichte schade vaak niet geregistreerd staat en geïmporteerde auto's een onbekend schadeverleden kunnen hebben
Controleer of alle originele papieren aanwezig zijn: het kentekenbewijs (tegenwoordig een kentekencard plus tenaamstellingscode) en bijbehorende APK-keuringsrapporten - Auto opkoper die veilig betaalt. Vraag naar het vrijwaringsbewijs zodra je de auto koopt (daarmee toont de verkoper aan dat de auto niet meer op zijn naam staat). Als er nog accessoires bij horen (tweede set sleutels, boekjes, navigatie-cd's, code-kaarten voor radio, etc - audi opkoper.), zorg dat je die krijgt of laat het noteren als ze ontbreken
Wees kritisch op de buitenkant én het interieur. Ga na of alle uitrusting werkt, of er zich tijdens het rijden geen problemen voordoen en of er niets essentieels ontbreekt (Auto verkopen met snelle afspraak). Vraag desnoods meerdere keren door; een goede verkoper zal begrip hebben voor je grondigheid. Voel je vooral niet bezwaard om iemand mee te nemen die meer van auto's weet – twee paar ogen zien meer dan één en kunnen elkaar aanvullen
Liever een keer te veel controleren, dan achteraf spijt! Een proefrit maken is cruciaal bij de aanschaf van een gebruikte auto. Laat je niet overhalen tot een koop zonder te rijden – hoe mooi de auto er ook uitziet. Sta erop dat je een uitgebreide proefrit mag maken, bij voorkeur een minuut of 30 en op verschillende soorten wegen.
Ga nooit een koopcontract tekenen vóórdat je een proefrit hebt gemaakt. Auto verkopen aan betrouwbare partij. Sommige verkopers (bij hoge vraag) proberen dit wel eens af te dwingen, maar doe het niet – eerst zelf rijden! Zorg ook dat de auto voor de proefrit verzekerd is en een geldige APK heeft - audi opkoper. Bij een autobedrijf is dit meestal geregeld (ze zetten dan hun handelaarskenteken op de auto, de bekende groene platen)
Je kunt online via de RDW checken of het voertuig WAM-verzekerd is en wat de APK-vervaldatum is. Zo niet, bespreek dan dat de verkoper dit regelt, of laat de proefrit achterwege (te gevaarlijk/onverstandig). Rij de auto zowel in de stad (drempels, bochten, stop-and-go) als op een 80- of snelweg (hogere snelheid) om een goed beeld te krijgen.
Alle waarschuwingslampjes op het dashboard moeten uitgaan nadat de motor loopt. Blijft er iets branden, vraag waarom. Luister bij stationair draaien: loopt de motor gelijkmatig en zonder rare bijgeluiden? Een lichte tik bij koude start kan normaal zijn, maar hevig ratelen of bonken is fout. Auto verkopen in Zeeland. Trek rustig op en let op hoe de motor reageert: komt de auto vlot van zijn plek of houdt hij in? Test ook bij verschillende toerentallen
De bak moet soepel schakelen, zonder gekraak of gehaper. Voel bij een handbak waar het aangrijpingspunt van de koppeling zit: idealiter ongeveer halverwege de pedaalslag. Als de koppeling pas helemaal bovenin pakt, kan dat duiden op slijtage. mazda opkoper. Trap op een rustige weg vanuit lage toeren het gaspedaal in een hoge versnelling in: als de motor toert zonder dat de auto versnelt (koppeling slipt), is de koppeling versleten
Geef op een rustige weg even kort wat stevig gas en laat dan het stuur los (hou handen er vlakbij!); de auto zou rechtuit moeten blijven gaan. Trillingen bij bepaalde snelheden (bijv (kia verkopen). trillen in het stuur rond 100 km/u) kunnen op onbalans in de wielen wijzen. Rijd over een verkeersdrempel of hobbelige weg om de vering/demping te testen: de auto moet niet nadansen als een stuiterbal
Maak ook scherpe bochten op een parkeerplaats: bijgeluiden (klik-klik geluid) in bochten wijzen op versleten homokineten (voorwielaandrijving). Autoopkopervoorautomodellen. Het stuur moet licht en precies aanvoelen, zonder trillingen. Voel bij stilstaan eens met draaiende motor of het stuur soepel van links naar rechts gaat (bekijk de banden, of ze zonder schokken meedraaien)
Latest Posts
Autoverkopenbinnenenkeleuren
Autoopkopervoorallemerken
Auto Verkopen Zonder Keuring